Home / מאמרים / תא/5000 היטל השבחה, מה עושים?

תא/5000 היטל השבחה, מה עושים?

היטל השבחה בעקבות תא/5000, האם יש מה לעשות?

תכנית תא/5000

תכנית תא/5000 הינה תכנית כוללת לעיר תל-אביב יפו לעשורים הקרובים, התכנית אמור לספק את צרכי התכנון של העיר לפחות עד לתאריך היעד של 2025.

התכנית מחלקת את העיר למתחמים תכנון, מייעדת כל מתחם למתחמי משנה בעלי אפיון שונה ומקנה זכויות בבנייה שונות ומגוונות הצריכות להיבחן ביחס למקרקעין עצמם.

התכנית פורסמה למתן תוקף ב- 22.12.16 ולמעשה נכנסה לתוקף כ- 15 יום לאחר פירסומה.

כך שעבור כל מכירת נכס מקרקעין בעיר החל מתאריך 06/01/2017 תבחן ההשבחה בעקבות אישור התכנית, במידה והשמאי מטעם הוועדה ימצא כי אכן קיימת בנכס השבחה בעקבות אישור התכנית המוכר יחויב בהיטל השבחה בהתאם לקביעת השמאי במסגרת שומת היטל ההשבחה.

תכנית תא/5000 הינה תכנית כוללנית וככזו לא ניתן להוציא היתרי בנייה מכוחה, על-מנת לנצל את זכויות הבניה המוגדרות בתכנית יש לבצע תכנון נקודתי או אזורי אשר יאושר במסגרת תב"ע (תכנית בניין עיר) מפורטת מכוחה ניתן להוציא היתרי בנייה.

מהו היטל השבחה

היטל השבחה הינו תשלום החל על נכס מקרקעין בעת מימוש הזכויות בנכס בהתאם לתוספת השלישית לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה 1965. (ניתן לקרוא עוד כאן…)

כל נכס מקרקעין אשר ערכו עלה בעקבות אישור תכנית, הקלה או שימוש חורג. מחויב בהיטל זה. החיוב מתבצע באחד משני מועדי מימוש והם מכר הזכויות או מימוש הזכויות בדרך של היתר בניה.

על מי חלה החבות בהיטל ההשבחה? החוק מגדיר כי הבעלים של המקרקעין ביום אישור התכנית/הקלה/שימוש חורג הינו החייב בהיטל ההשבחה.

מהו שיעור ההיטל? היטל ההשבחה הינו בשיעור של 50% מעליית שווי המקרקעין.

אז מה אני יכול לעשות כיום?

במידה וביצעת עסקת מכר בעיר תל-אביב יפו החל מתאריך 06/01/2017 וקיבלת דרישת תשלום ושומת היטל השבחה בגין אישור תכנית תא/5000 אתה מוזמן להעביר לנו את השומה ואת מכתב החיוב במייל או בפקס ולקבל ללא עלות בדיקת כדאיות לביצוע הליך "שמאי מכריע"

כיצד פונים למשרדנו? כאן

או במייל Nadlan@Nadlan-israel.co.il

ובפקס 153-547500677

Top
Call Now Button